Wednesday, November 28, 2012

Queen In Hyun's Man (QIM)


*poster dia pun cantik*

Hati berbunga-bunga bukan sebab dilamun cinta tahu. Tapi sebab layan korean drama. Mahunya hati aku tak berbunga-bunga sampai gambar DP aku kat Facebook dan cover Facebook pun dah tukar jadi gambar Queen In Hyun's Man (dulu pakai Rooftop prince) hikhikhik. Queen In Hyun's Man (QIM) berjaya menambat hati aku oi. Seriously. Hero dia sangat handsome. Kalau dulu aku sangat gila dengan cerita The Princess' Man sampai terminat terus Park Shi Hoo tu sampai sekarang masih lagi "mencintai" Park Shi Hoo. kahkahkah. Sampai kawan aku pun naik bosan aku cerita pasal Park Shi Hoo. Pesen macam orang angau kan. haha.

*Ji Hyun Woo. Yoo In Na*

QIM genre cerita dia lebih kurang Rooftop Prince. Time traveling story. Tapi jalan cerita sangat jauh beza daripada Rooftop Prince. Suka betul aku tengok hero dia tu senyum time heroin tu membebel. Comel kot. Ji Hyun Woo namanya. Habislahhhh dah minat Ji Hyun Woo lepas ni khatam terus drama lama dia iaitu A Thousand Kisses tu. Dulu pun pernah lah jugak tengok drama The Birth of Rich kat TV. Time tu lah aku perasan dia ni sangat handsome. At least bukan kat mata korang tapi kat mata aku dia dalam list Lelaki Handsome aku. keke. Setiap minggu aku menantikan episode baru QIM. Nak tunggu subtitle kat Darksmurfsub kemain lama. Nak buat macam mana kalau tak pandai Korea. Tulis dan baca Hangul reti lah aku. Nak faham ayat dia tu aku tak lepas =..=

 *heeee. Jangan lah handsome sangat. Tergoda ai*

Setakat ni aku dia dah tayang sampai episode 10. Alaaaa ada 6 episode lagi dah nak habis. Tak sukanyaaaa :'( Kan bagus drama ni sampai 100 episode pun aku sanggup tengok. Tak bosan langsung menatap wajah kacak Ji Hyun Woo *mata love love* Walaupun cerita dia ada banyak flaws dan tak masuk akal serta tak details macam Rooftop Prince. Namun begitu aku masih enjoy dengan cerita ini. Lantak lah janji best untuk ditonton.

Eh bukan hero dia sahaja handsome tahu. Heroin dia sangat cantik. Ala kalau kau tengok Secret Garden mesti kau kenal dia punya. Kawan dan roomate kepada Ha Jin Won time Secret Garden. Sekarang TVN dah pandai keluarkan cerita best. Misalnya Shut Up Flower Boy dan Flower Boy Ramyun Shop dan Marriage Plot. Walaupun tak tengok tapi komen dari orang lain kata sangat best :D Tak tahu plak aku. hikhikhik.

*scene ini sangat comel*

Kim Boong Do is a scholar who had supported the reinstatement of Queen In Hyun when Jang heebin's schemes resulted in her being deposed and replaced as King Sukjong's queen consort. He travels 300 years into the future of modern Seoul and meets Choi Hee Jin, a no-name actress who is expecting a career renaissance through her role as Queen In Hyun in a TV drama. - Source Dramawiki.
5 bintang daripada aku. Sangattttttttttttttttttttttttttttttt best. Oh I have Queen In Hyun's fever now. keke.

Siapa ada tengok?

No comments: